כיצד להתמודד עם מחלות החורף בילדים

    עפר גדנקן No Comments on כיצד להתמודד עם מחלות החורף בילדים

    מאת רננה מזרחי, דיאטנית קלינית, מנהלת מדעית "מטרנה"

    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החורף כבר כאן, ואתו הצינון והמחלות המוכרות לכולנו כהורים. אנחנו כמובן רוצים שהילדים יהיו בריאים, אך די מהר אנחנו מגלים שמחלות הן חלק בלתי נפרד מהילדות, שכן בדרך זו המערכת החיסונית שלהם מתפתחת ומתחזקת. אם כך, כיצד אנחנו יכולים להקל עליהם?

    שמירה על היגיינה – חשוב לוודא שבגן וגם בבית מקפידים על היגיינה כגון שטיפת ידיים עם מים וסבון לאחר כל החלפת חיתולים ולפני הגשת האוכל, שימוש במגבות אישיות ואוורור יומי של החדרים בהם הילדים שוהים.

    ילד חולה לא נשלח לגן – אין הורה שלא מכיר את השנה הראשונה של התינוק במסגרת חינוכית בה הוא נדבק מתינוקות אחרים וחולה לא פעם ולא פעמיים במהלכה. לכן, על אף הרצון של כולנו לשמור על שגרה ולהחזיר את הקטנטנים כמה שיותר מהר לגן, חשוב לקבוע עם הגננות כללים ברורים לגבי חזרה של תינוקות ופעוטות בתום מחלה על מנת למנוע הדבקת ילדים אחרים ולוודא שהן מקפידות על כך.

    תזונת התינוק – במידה ותינוקך ניזון בהזנה טבעית שהיא הטובה ביותר עבורו, כדאי להמשיך בכך במידת האפשר כיוון שהיא מסייעת להגנה החיסונית תודות לנוגדנים ולפרוביוטיקה המועברים באמצעותה לתינוק. פרוביוטיקה היא למעשה שם כולל למגוון גדול של חיידקים ידידותיים שהינם בעלי השפעה מטיבה על מערכת החיסון ומחקרים רבים מראים שביכולתם לתרום לחיזוק ההגנה הטבעית של תינוקות ואף עשויים להפחית שיעורי תחלואה, לסייע במצבי חולי כגון מחלות זיהומיות בדרכי העיכול (כגון שלשול) זיהומים בדרכי נשימה עליונות ואף להפחית את הסיכוי לאלרגיה בתינוקות.

    במידה והתינוק ניזון מתמ"ל – כדאי להעדיף כזו שמכילה חיידקים פרוביוטיים, כדוגמה סדרת מטרנה אקסטרה קר מהדרין.



    0 תגובות